Sunday, April 5, 2009


Nonii, ma pole ca 2 kuud midagi kirjutanud ja seega ma ei hakka kirjutama sellest, kuidas ma Itaalias/Shveitsis (Cervinia/Zermatt) suusatamas käisin ja viimasel päeval lauda proovides niimoodi taguotsa peale kukkusin, et mul kuu aega valus istuda oli või kuidas hiigelsuured sead ja muud imelikud olendid St Patricks day ajal Dublinis ringi lendasid ja mida terve maailmatäis inimesi vaatama oli tulnud ja mille puhul Simpsonite erisaade tehti või kuidas siin juba pikemat aega kevad on ja kuidas ma siin juba päris palju rattaga olen sõitnud ja kuidas ma vasakpoolse liiklusega harjunud olen. Samuti ei räägi ma sellest, kuidas Iirimaal on tööpuudus veel suurem kui Eestis või kuidas siin muud pulli on toimunud. Ma räägin hoopis bemmidest.

Olles siin juba mõnda aega rattaga sõitnud ja muidu ringi käinud on siin päris palju läikivaid uusi bemme linna peal näha, aga erinevalt Eestist on roolis tavaliselt vanad inimesed. St sellised hallipäised edukad mehed või siis ka tavalised keskealised koduperenaised. Mis veel hullem, siis nad sõidavad ka vastavalt ehk viisakalt. Näiteks lasevad inimesi üle tee, ei tee ratturitest iiri megakitsastel teedel möödasõites napikaid, vaid ootavad viisakalt kuni vaba hetk tekib ja sõidavad rahulikult suurema kiirenduseta, kaarega mööda. Võib muidugi küsimus tekkida, et miks siis üldse bmw osta kui sellega samamoodi ringi sõita nagu toyota yarisega, aga näedsa. Veel on põnev see, et isegi kui ma rattaga peaksin mõnda seadust rikkuma (mitte et ma seda kunagi teeks:p) isegi siis ei anna keegi signaali. Näiteks üks päev sõitsin "kogemata" punasega üle tee paarile autole ette ja need ootasid pärast rahulikult minu taga laiemat kohta, kus mööda saaks sõita ja sõitsid siis mööda isegi ilma kurjade tagasivaatavate pilkudeta. Väga piinlik oli igaljuhul. Oleksid võinud signaali anda, siis oleks nagu karistuse kätte saanud, aga nüüd... Tegelikult on asi ka selles, et mina kui rattur ehk loodust mitte saastav liikleja võingi veits jama korraldada autojuhtide meelest:)) Mitte et ma nüüd kohe tahaks hullult seadusi rikkuda, tegelt sõidan päris korralikult ja korralikult sõitvad autojuhid sunnivad veel korralikumalt sõitma. Muidugi üks päev tahtsid 2 poola jõmmi oma vana opeli parsaga mind alla ajada pärast seda kui ma nende peale karjuma hakkasin kui nad mulle julmalt ette sõitsid. Aga õnneks on autodel nii kõrged maksud peal, et sellised kutid tavaliselt ei jaksa autot üleval pidada. Nt üks kutt ostis 1000 euro eest 1,1l Fiat Punto ja aastane kindlustus oleks olnud 2000 euri. Lõpuks sai ta selle kuidagi isa nime peale kirjutatud ja pidi ainult 700 euri maksma. Täpselt ei tea, mis piirkonna jaoks ta selle ostis, aga väidetavalt saab kindlustust osta ka teatud Dublini linnaosades sõitmiseks. Tallina puhul oleks vastav võrdlus, et tohid autoga ainult Õismäel sõita:D

Väga huvitav postitus tuli nüüd:D Üritan ennast kokkuvõtta ja veits rohkem kirjutada. Või peaks äkki Twittima hakkama, sest lühikeste asjade kirjutamine oleks ilmselgelt reaalsem ettevõtmine. Tõstke käsi, kes Twitterit kasutab?

Okeiokei, järgmine kord üritan bemmidest mitte kirjutada:)

No comments: