Monday, February 22, 2010

Talikross Iirimaa moodi

Käisin pühapäeval siis võistlemas ja kuna naiste curling ei tundu ikkagi kõige põnevam, siis mõtlesin, et panen väikse kokkuvõtte blogisse ka.




Algusest siis. Ma olin siin mõtlemas, et võiks endale maastikuratta ka ikka hankida ja iiri valitsus pakub sellist toredat skeemi, et kuni 1000 eurose rattaostu saab nö kuludesse kanda ja tulumaksu jagu ehk 20-40% saab rattahinnast tagasi, et sa rattaga tööle sõidaksid auto asemel. Läksingi siis 1000 euroseid rattaid vaatama, et võtaks mingi suvalise panni, millega aegajalt kehvema ilmaga sõitma minna kui maanteeratast retsida ei taha, aga siis proovisin ka poole kallimat ratast ja kadus igasugune isu odavam ratas osta, aga kallima ratta ostmisel võiks ju seda ikka aktiivsemalt ka kasutada ja äkki mõni võistlus ka teha. Mõtlesingi siis, et enne tahaks rajad korra ülevaadata ka (mägesid siin tegelt ju on) ja leidsin laupäeval ühe saidi, mis maastikurattaid laenutab, helistasin kutile, ta ütles, et kle homme on siin samas, kuhu ma sõitma tahtsin tulla ka väike võistlus ja noo mis seals ikka ja läksingi kohale.

Õhtul sadas siin lund, seega hakkasin veits kahtlema, kas ikka toimub sõit, aga hommikul päike paistis väga eredalt (kuigi 0 või 1c oli) ja siin polest lumest haisugi, siis mõtlesin, et sõidan ikka kohale. Võistluspaika (Ballinastoe) on ca 30km tee läbi mägede ja väljasõiduga jäin muidugi nats hilja peale ehk 10 paiku sain kodust välja, aga start oli minu teada 12.00. Kui 5km oli sõidetud kodust, siis oli esimene okou moment, sest mägesid oli selgelt näha ja kõik oli lume all.

Paar kilti sõitsin ühest ratturist mööda, kes rahulikult lühikeste pükstega väntas. Kuigi ma näen selliseid frukte siin koguaeg, siis ikkagi pidin ratta pealt pikali kukkuma kui seda kutti nägin. (muideks reede õhtul oli u sama soe ja siis nägin ühte kutti, kes südamerahus lühikeste pükste ja PLÄTUDEGA jalutas, võib-olla ta oli rahulik, sest ta oli tüdrukuga ja ei tahtnud välja näidata, et külm on, aga tõenäoliselt oli lihtsalt iirlane...). Igaljuhul väntasin siis edasi ja päike hakkas aina eredamalt paistma. U 10km peal olin juba täitsa mägedes ja täielik talveilm oli - lumi oli maas, puud olid kõik lume all, parajalt jahe oli, aga päike paistis väga eredalt nii et pani lume sulama ja puudelt alla kukkuma, seega sadas mulle päris palju lund kaela:) 13km peal sõitsin (tehis) suusamäest mööda, kus oli ka väike lumekate peal ja mõned õnnelikud said seal peaaegu nagu päris mäel sõita.

U 300m kõrgusel merepinnast alates olid varjusolevad teed juba lume ja/või jää all ja tõusude juures olid väiksemate autodega inimesed oma autod tee kõrvale parkinud, vaatasid nõutult seda mäge ja kratsisid kukalt. Mina otsisin paaniliselt pidamisega kohta, et oma maantekaga üles saada (vaene ratas...) ja sain ka, kuigi üks mägi, kust ma muidu 6kmh üleskangutaks oli ka täiesti jääs ja sealt ikka üles ei vedanud, seega pidin u 100m jalutama. See kevadlaager, kus meil maja maha põles tuli meelde... Igaljuhul oli mul seal päris kiire, seega ei saanud väga pilte teha ega loodust nautida ja pidin edasi kütma. Lõpuks jõudsin 11.45 kohale, helistasin laenutusekutile, kes mingi aja pärast kohale tuli ja ta ütles, et jõuad küll veel ja jooksin siis regama kui samal ajal juba starti kutsuti, aga õnneks sain teada, et stardiaegu oli ümber mängitud ja 12.00 oli naiste, laste ja täisalgajate start ja A-klassi start oli kell 13.00, mis oli suht vedamine, sest registreerimise lõpuks oli juba B-start pm. (tore oli, et sellel külavõistlusel tuli mul ühekordne litsents teha 20 euri eest, mis sest et korraldajad promosid seda kui algajate võistlust).

Läksin siis ratast kätte saama ja see kutt, kellelt ma selle ratta sain muigas veits kui ütlesin, et A-starti lähen ja hiljem sain teada, et see oli sellepärast, et ta suht panni oli mulle toonud:D



Raam oli rattal ca 14-15'' ja kui sadul max peale tõsta siis olin ikka nagu lasterattal. Tagatipuks ei old see veel päris XC (tavaline maastikuratas), vaid nats raskem ja karvasem ratas, mis rohkem laskumisteks mõeldud, kuigi Downhilli rattast oli asi siiski kaugel. Esiamort oli mõnusalt pehme ja käis igaljuhul kolks-kolks kokku kui mäest üles sõita:D Samas laskumisi ja künkaid oli seal ikka korralikult, seega polnudki võib-olla nii hull valik, aga nohh väike oli ikkagi... Kui pärast proovi tegin siis tõstsin max tasemest sadula 2-3cm võrra kõrgemale, sest see oli lihtsalt liiga hull.

Start:


Stardis oli inimesi igasuguseid - päris sõitjatest (ehk bangers nagu ma teada sain, et siin öeldakse) täistsainikuteni, kuigi see oli nö A-race. Start oli ülesmäge ja sain kohe päris kõrgele ette, kuigi startisin tagant. Kohe kui laskumisele läks sõitsin kännu otsa muidugi:D, sest pulss oli 195 kandis ja tunnetust väga polnud. Paar korda panin veel metsa ja osad, kellest tõusul mööda oli sõitnud panid jälle minust mööda. 5 ringi oli ja paar korda sain veel külje maha ja siis minu ees pani hunnik inimesi külili ja siis panin mina külili ja inimesed said mööda ja siis mina jälle tõusudel mööda ja siis jälle samamoodi:D kuigi lõpuks oli mul tasakaal juba päris hea. Rada oli suht mudaauk koos lumega nii et kukkuda oli kas muda, lume või pehme heina otsa, seega keegi vist viga ei saanud. Kui ma 2 ringi sõitnud olin, siis karjus see rattalaenutaja juba, et come-on, come-on, sa oled esi10s, pane kõik välja, ma viin su pärast linna ära:D pakkus juba isegi juua raja ääres jne. Lõpuks ma olin 15 (75st startijast sellest sõidus), kuigi raja kõrvalt öeldu põhjal olin ma kindel, et 10 hulgas, aga nohh, mis seal ikka.




Lõppkokkuvõttes oli väga pull üritus ja atmosfäär oli igati kiita, pidevalt visati kildu ja terve aeg enne start oli seltskonnal kõhud kõveras, sest kommentaator pani mitu head kildu. Samal ajal karjus tema ja paljud teised inimesed, terve sõidu come-on Karl olenemata sellest, kus mina parajasti olin. Mõtlesin kogu sõidu, et kas ma kuulen valesti ja selle Karli asemel öeldi midagi muud või siis oli lihtsalt palju Karle stardis.

Kuna see ratas oli mulle väike, siis sain ratta 20 euriga 30 asemel ja veel hunniku nõuandeid edaspidise osas, seega igati kasulik üritus oli. Arvestades seda kui mudane see ratas oli, siis ma pole päris kindel, kas selline äri ikka tasub ennast ära, et laenutad ratta 20 euri eest, et seda siis pärast 2h puhastada:D Tagasisõit oli enamuses allamäge ja õnneks oli jää juba ära sulanud, seega sain igalt poolt ilusti alla sõita. Finish? Pasta ja coca-cola loomulikult, mmmmmm

No comments: